Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
  • Kategórie blogu
Blog
Boxy a obedáre
10.09.2019
Boxy a obedáre
Doktor, strážca, zamestnanec čerpacej stanice - to je len niekoľko príkladov povolaní, ktoré zahŕňajú prácu na zmeny. Ako správne jesť pri práci v noc... čítať celé
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
10.09.2019
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
Provensálsky štýl v byte je spojený s bielym, jemným šedým a svetlým drevom. Obývacia izba a kuchyňa sa dokonale hodia k tomuto typu usporiadania. Na ... čítať celé
Poťahové látky na nábytok do miestností - ako sa líšia?
10.09.2019
Poťahové látky na nábytok do miestností - ako sa líšia?
Nábytok do obývacej izby je možné okrem iného čalúniť koža, velúr alebo Alcantara. Vykazujú rôzne vlastnosti, majú výhody a nevýhody. Výhodou pohovky ... čítať celé
Zobraziť všetky články
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Psychológ radí: ako sa vysporiadať s perfekcionizmom?

Psychológ radí: ako sa vysporiadať s perfekcionizmom?



Na dosiahnutie uspokojivých a zaslúžených výsledkov potrebujeme čas a cvičenie. Toto je najdôležitejšia výzva, ktorej čelíme.

Túžba po dokonalosti



Splnenie rôznych výziev nás sprevádza od útleho veku, potreba úspechu sa formuje aj v detstve. Škola stále podporuje študentov, ktorí sú odhodlaní, majú vysoké výsledky, plnia pokyny a dokonale zapadajú do školského modelu. Na týchto základoch je formovaná naša osobnosť. Stali sme sa orientovanými na dosiahnutie cieľov, sme presvedčení, že iba my dokážeme túto úlohu robiť najlepšie a robíme všetko pre to, aby sa to stalo . V takýchto podmienkach je hranica medzi úspechom a neúspechom veľmi nízka. Okrem toho sa môžeme vyznačovať konzervatívnosťou, nie sklonom k zbytočnému riziku. Potom sa túžba po dokonalosti a hľadanie dokonalosti objavujú na úrovni bezvedomia.

Perfekcionizmus znamená, že sa nechceme robiť chyby, stále čakáme na správny okamih a potrebujeme viac času. Najčastejšie sa však od nás vyžadujú účinky v živote aj v práci, a dokonalý človek tieto účinky nebude mať. To môže mať za následok depresiu a nízku sebaúctu.

Citlivosť



Problémy, ktorým čelíme, sú niekedy ťažké splniť. Bez ohľadu na rozsah našich úspechov môžeme mať dojem, že stále robíme príliš málo. Sebadôvera môže byť vysoká, ale aj nestabilná. To, ako nás ostatní vnímajú, sa stáva mimoriadne dôležitým. Preto sústredenie sa na kritiku, nie na slová uznania, bude pre človeka dokonalým problémom . Neustále porovnávanie s ostatnými spôsobí neustálu úzkosť, spôsobuje stres a napätie, vedie k pocitu nespôsobilosti, nedokonalosti. Na druhej strane vysoká motivácia spôsobí, že sa takáto osoba bude považovať za vážnu, až morbídne ambicióznu.

Ako na riešenie problému?



Zmena súvisiaca s prácou na škodlivých účinkoch vašej ambície si vyžaduje čas . Je to zvyk formovaný na dlhú dobu, podporovaný v procese učenia, takže nezmizne len preto, že sa tak rozhodneme. Bude užitočné opustiť bezpečnú rutinu, priznať svoju slabosť a uznať svoje nedostatky, čo si vyžaduje určitú odvahu. Boj proti posadnutosti dokonalým obrazom je bolestivý a spôsobuje strach, pretože nasmeruje naše kroky do neznámych oblastí reakcie a pocitu. V tomto procese bude potrebná úprimnosť, pochopenie a otvorenosť novým skúsenostiam. Iba potom zaručíme trvalú zmenu funkcie.

Ako sa navzájom spoznať?



Ľudia sa pýtali, na čo sú dobrí, zvyčajne ľahko odpovedajú, ale je to zriedka presné, pretože sa navzájom nepoznáme, kým sa navzájom nevieme tak dobré, ako si myslíme. Ľahšie budeme hovoriť o našich slabostiach a nedostatkoch. Jednou z metód, ako sa naučiť svoje silné stránky, je dať si spätnú väzbu . Táto metóda je založená na porovnaní toho, čo sa deje okolo nás alebo nás, s naším prístupom k tomu, ako ho vnímame, ako nás ovplyvňuje. Ide o zameranie sa na pozitívne aj negatívne udalosti.

Ak to chcete urobiť, napíšte stručne očakávané výsledky akcií alebo rozhodnutí, ktoré sú pre vás dôležité. Nech je to napríklad identifikácia optimálnych pracovných podmienok, ktoré zaručujú najlepšie výsledky. Po niekoľkých mesiacoch porovnajte poznámky s dosiahnutými účinkami. Zaznamenajte problémy, ako sú vyskytnuté problémy, inhibičné prvky, zvyšovanie úrovne energie, inšpiratívne, motivujúce. Výsledky tejto analýzy môžu byť veľmi užitočné pri plánovaní ďalších aktivít. Moja osobná analýza ukázala, že na dosiahnutie optimálnych výsledkov potrebujem variabilitu v rozsahu činností vykonávaných v rozsahu pracovného dňa a dlhšej realizácie projektu, zároveň uprednostňujem tlmené pracovné podmienky bez zbytočných stimulov, ako sú hudba alebo rádio.

"perfectionism" disissate "

Krok 1.



Pozrite sa na svoju situáciu zo strany. Analyzujte nepríjemné skúsenosti zo snahy o dokonalosť tak, aby sa rozdiely od ich interpretácie odlíšili. Faktom je, že chcete urobiť niečo najlepšie. Interpretácia je však taká, že vás niekto bude posudzovať negatívne len preto, že to, čo robíte, nebude dokonalé. Zamyslite sa nad tým, aké motívy vás viedli k prijatiu opatrení a prečo sa vyskytli problémy? V citovanom príklade to bude konfrontácia dokonalosti s obavami o sebahodnotenie. Čo ste mohli urobiť inak? Môžete niekoho požiadať, aby vyhodnotil kvalitu svojej práce počas procesu a nielen na konci procesu? farebné značky. Vytváranie dobrých poznámok vám umožní nájsť zdroj ochromujúceho strachu. Uvidíte, že veľa myšlienok o vašej vlastnej neschopnosti je iba produktom vašej mysle. Často to budú udalosti z minulosti, ktoré možno zmizli v pamäti, ale dnes fungujú ako vzor. Z tohto dôvodu môže byť zverejnenie náročné a časovo náročné. Začnite "vykúzliť" realitu. Ako často interpretujete svoje správanie, je najčastejšie založené na subjektívnom úsudku a pozeraní sa na seba iba na vlastné oči. Nezabudnite, že sa môžete presvedčiť o svojej vlastnej neschopnosti. Takéto hodnotenie obvykle nemá logický dôvod, emotívne, zamerané na ochranu citlivého ja. blok na kreslenie i Vyhľadajte iné argumenty ako doteraz používané , Napíšte, čo je problematické a spojené s rizikom. Možno to bude veľa emócií a obáv zo sebaúcty. Použite napríklad

Krok 2.



Usporiadajte skupinu ľudí okolo vás, ktorí vám budú slúžiť, s tipmi: čo zmeniť vo svojom správaní, ako ho vylepšiť, čo začať robiť nové, čo pokračovať, a čo zastaviť. korková doska a pozerajte sa na ne z diaľky. Táto perspektíva tiež mení váš pohľad na seba. Dôležité je, že ak sa obklopíte ľuďmi, ktorí sú pre nich podobne ambiciózni a plní ich schopností a otvorenosti, prejavenie vašich slabých stránok povedie k začatiu niečoho veľmi dôležitého: ostatní môžu vďaka vášmu príkladu urobiť to isté, pretože budú mať šancu považovať nedokonalosť za prijateľnú. Ako tieto osoby nájdete? Prostredie, v ktorom pôsobíte, tento druh otvorenosti často nepodporuje. Bude ľahšie nájsť ich medzi tými, ktorí zdieľajú vaše vášne, pôsobia v záujmových skupinách, združeniach alebo nadáciách. Na jednej strane majú veľkú otvorenosť voči iným ľuďom, na druhej strane môžu infikovať svoju vášeň. Odraz by sa mal vzťahovať na každú z vašich schopností . Keď si ich prezeráte, často si uvedomíte, ktoré z nich môžu byť pre ostatných neatraktívne a ktoré sa vám zdajú byť prijateľné. Tieto zručnosti môžete napísať na farebné karty a nalepiť ich na

Krok 3.



Buď slabý. Spočiatku to bude ťažký zážitok, ale stojí to za vyskúšanie. Jednou z užitočných techník môže byť vedomé vystavenie situáciám, ktoré sú pre nás úplne nové a vyžadujú si odhodlanie : kurz kaligrafie, učenie exotického jazyka, zápis do recitačného klubu alebo zboru. Uvedomenie si, že každý z ľudí začal raz, napríklad jazda na bicykli, riadenie vozidla, pomáha udržať vzdialenosť od skutočnosti, že spoločné spevy na začiatku nemusia ísť pre každého.

Effects



Perspektíva takýchto opatrení by mala byť dlhodobá. Je to tiež o uvedomení si, že zmena nebude magická, nepríde k nám sama a vyžaduje úsilie. kalendár typu plánovač kľúčové fázy tejto práce, zlomové body alebo momenty slabosti, budeme schopní sledovať pokrok a to motivuje. Ambiciózni ľudia, ktorí sa usilujú o dokonalosť, stále hľadajú ideál a čakajú na najlepšiu verziu svojich diel, budú mať často pocit priemernosti, čo pre nich môže byť ťažké a bolestivé. Pri týchto dlhodobých činnostiach je potrebné krátkodobé riziko, ak chceme mať šancu dosiahnuť trvalý úspech a rozlúčiť sa s perfekcionizmom, ktorý zatieni radosť zo života. Začneme dosahovať účinky, ktoré budú mať okraj nedokonalosti, ale nebudú naším obrazom. Niekedy musíte stráviť mesiace prácou na zmene . Ak píšeme na stenu
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk